Welcome to High Quality Replica Watches UK Sales Online Store, Buy the Best Replica Watches in the UK. We Offer Best High Quality Fake Watches at Affordable Price.

Panik Bozukluk

Sizlerin bütünsel gelişimini önemsiyoruz

Panik bozukluk kişinin zaman zaman yaşadığı panik ataklarının, sürekli hale gelebilme durumudur. Panik atak, kişinin kendini çaresiz ve dehşet içinde hissetmesine neden olan, aniden ortaya çıkaran korku nöbetlerine verilen isimdir. Panik ataklar genellikle aniden başlayan ve giderek şiddetlenen bir duygudurumudur. Hastalar yaşadıkları bu panik atağın çok uzun sürdüğünü düşünse de aslında 10-30 dakika sürdüğü, çok nadir olarak 1 saat sürebildiği tespit edilmiştir. Panik bozukluk, sürekli yaşanan panik atak krizlerinin sürekli hale gelmesidir ve mutlaka tedavi edilmesi gerekir.

antalya-panik-atak-tedavisi

Patik Atak ve Panik Bozukluğu Arasındaki Fark

Panik atak ve panik bozukluğu sıklıkla birbirine karıştırılan psikolojik rahatsızlıklardır. Bu iki önemli psikolojik sorun arasındaki farklar;

• Panik atak, toplumda oldukça yaygın olan bir psikolojik sorunken panik bozukluk çok daha nadir görülen bir sorundur.
  • Panik atak daha çok stresli, kaygılı ve aşırı kafein tüketimi sonrasında görülürken, panik bozukluğun yaşanması için bir sebebe gerek yoktur.
  • Panik bozukluk bir noktada panik atak yaşayan kişilerin, bu durumu sürekli yaşaması ve artık işlevsel bir bozukluk haline gelmesidir.
  • Panik bozukluğun yaşanması için ortada hiçbir sebep yoktur ve bu durum 3-4 günde bir olmak üzere yenileyicidir.

Panik Bozuklukta Görülen Belirtiler

Panik bozukluk belirtileri daha çok fiziksel olarak gözlemlenir. En çok görülen fiziksel belirtiler;

• Çarpıntı
  • Göğüs ağrısı
  • Nefes alamama
  • Yüz kızarması
  • Titreme
  • Terleme
  • Karıncalanma

Kişinin panik bozukluk yaşadığında hissettiği duygu ve düşünceler;

• Kontrolü kaybetme hissi
  • Dehşet
  • Ölüyormuş hissi
  • Çaresizlik
  • Korku

Panik Bozukluğunun Sebepleri Nelerdir?

Panik bozukluğun ortaya çıkmasında birçok sebep üzerinde durulur. Kişinin yaşam tarzı, travmaları, genetik yapısı, nörokimyasal bozukluklar ve bilişsel durumlardır. Panik bozukluğun sebebinin bilinmesi tedavi sürecinde iyi bir kılavuz olacaktır. Bu şekilde uzman psikolog desteği aldığınızda, sorunun üstesinden ilaç tedavisine gerek olmadan gelebilirsiniz. Panik bozukluk sorunu tedavi edilmediğinde çok ciddi fiziksel semptomlar ortaya çıkabilir. Kişiler kendini genel olarak hatsa ve ölecek gibi hissedebilir. Bu yüzden de sıklıkla tıbbi yardım almak için başvurur, Ancak омг kişilerde fiziksel rahatsızlık saptanamaz.

Antalya Psikolog Ofisi Panik Bozukluk Danışmanlığı

Antalya psikolog ofisi panik atak ve bozukluk gibi psikolojik rahatsızlıklar için destek alabileceğiniz en önemli ve etkili kurumlardan biridir. Bünyesinde görevli uzman psikologları sayesinde sizlere en iyi desteği sunabilir. Panik bozukluk için genel anlamda uygulanan en etkili iki danışmanlık yönteminden biri ilaç tedavisi iken diğeri ise bilişsel davranışçı terapilerdir. Başarılı bir bilişsel davranışçı terapi süreci ile genellikle ilaç tedavisine gerek kalmadan sorun çözülmektedir.

Panik bozukluk danışmanlığı için tercih edilen bilişsel davranışçı teknikler sayesinde kişinin yanlış düşünce kalıpları değiştirilmekte ve aşılması hedeflenmektedir. Başarılı bir danışmanlık süreci sonunda, danışanlar hem daha sakin ve daha az kaygılı hem de ileride yaşayacakları sorunlar karşısında çok daha rahat olabilmektedir.