Welcome to High Quality Replica Watches UK Sales Online Store, Buy the Best Replica Watches in the UK. We Offer Best High Quality Fake Watches at Affordable Price.

Anksiyete ve Kaygı Bozukluğu

Sizlerin bütünsel gelişimini önemsiyoruz

Anksiyete ve kaygı bozukluğu kişilerin normal düzeyde kaygı duyması gereken durumlar karşısında aşırı derece kaygı duyması durumudur. Normal şartlarda gündelik yaşamda kaygılanmamıza sebep olabilecek birçok durumla karşı karşıya kalabiliriz. Bu gibi durumlarda çeşitli reaksiyonlar göstermemiz oldukça normaldir. Yaygın anksiyete problemi yaşayan kişiler hem normal düzeyde kaygılanılması gereken konularda aşırı kaygı yaşar hem de normalde endişe duymaması gereken durumlarda bile aynı endişeye sahip olur. Rahatsızlığın en önemli sonucu olarak kişiler, her şeyin en kötü ihtimalini düşünür ve buna odaklanır.

Antalya Anksiyete ve Kaygı Bozukluğu

Yaygın Anksiyete Bozukluğu Belirtileri Nelerdir?

Yaygın anksiyete belirtileri arasında net olarak ortaya çıkan bir şey varsa o da aşırı kaygı durumudur. Bu kişiler gündelik yaşamında çok ciddi bir kaygı yaşar. Ortada herhangi bir sebep olmaksızın, başına bir şey geleceğinden, zarar göreceğinden ve hatta öleceğinden endişe duyar. Bu kişilerde görülen diğer belirtiler;

• Olayların hep en kötü şekilde sonuçlanacağını düşünme
  • Olaylara ve insanlara karşı derin güvensizlik duygusu
  • Aşırı endişeli olma
  • Dikkat bozukluğu
  • Uyuya dalamama gibi sorunlar
  • Her şeyden kolay etkilenme ve korkma
  • Neden siz yorgunluk
  • Titreme ve seyirmeler
  • Olaylar karşısında tahammülsüzlük
  • Her şeyi kontrol edebilme isteği

Yaygın Anksiyete Bozukluğu Nasıl Oluşur?

Yaygın anksiyete bozukluklarının temel nedenlerinden biri strestir. Çocukluk ve gençlik döneminde başlayan ve oldukça sinsi bir şekilde ilerleyen bu durum, yetişkinlik döneminde ise alevlenme gösterir. Kaygı bozukluğu yaşayan bireyler her zaman aynı stres ve kaygı seviyesinde kalmaz. Zaman zaman belirtiler hafiflerken ve kişiler hayatına devam ederken, bazı dönemlerse belirtiler fiziksel bir rahatsızlık gibi yoğun şekilde yaşanabilir. Psikolojik problemin oluşmasındaki en önemli etkenler;

• Kalıtsal etkenler
  • Kişilik özellikleri
  • Beynin nörokimyasında yaşanan değişimler
  • Stres veren olaylar
  • Travmalar
  • Cinsel istismara maruz kalmaz

Yaygın Anksiyete Bozukluğu Tedavi Edilebilir Mi?

Uygun ortam ve terapi türleri uygulandığında anksiyete bozuklukları tedavi edilebilir. Kişiler çoğunlukla direkt bu rahatsızlığın tedavisi için doktora başvurmaz. Rahatsızlığın yarattığı, fiziksel semptomlar sebebiyle doktora başvurur. Gerekli fiziksel muayeneler yapıldığında genellikle fiziksel hiçbir soruna rastlanmaz. Bu durumda psikolojik terapilere ve gerekli durumlarda ilaç tedavilerine başlanır. Tedavinin nasıl ilerleyeceğine ve neler yapılacağına terapistinizle birlikte karar vermeniz gerekir. İlaç tedavisi gerektirmeyen hastalarda, psikoterapi yöntemleri için psikolog desteği sunulur.

Antalya Psikolog Ofisi Anksiyete ve Kaygı Bozukluğu Danışmanlığı

Antalya psikolog ofisi olarak, gündelik yaşamınızı olumsuz etkileyen bu tip duygu bozukluğuna sebep olan, psikolojik sorunlarda her zaman yanınızdayız. Bilişsel davranışçı teknikler, EMDR teknikleri ve çeşitli danışmanlık yöntemleri ile sizlere destek veriyoruz. Anksiyete ve kaygı bozukluğu danışmanlığı ve diğer psikolojik sorunların danışmanlığı için bizlere başvurabilir ve destek alabilirsiniz. Randevu almak ve uzman psikologlarımızla görüşmek için istediğiniz zaman iletişime geçebilirsiniz.